Sponzenfestival!

9 maart 2014

Sponzenfestival!

Zon, ballonnen, muziek van Spic 'n Span en schuursponzen, heel veel schuursponzen. Dat was het vrolijke beeld van het geslaagde SPonzenfestival , zaterdag 8 maart op de Neude. Er was soep en limonade, kinderen werden vakkundig geschminkt en konden een duik nemen in het sponzenbad.

Foto: Sander van Oorspronk

Een actiedag met een serieus randje. Veel bekijks trok de Spons-o-meter, waar de bezoekers konden laten zien wat ze wel en niet belangrijk vinden in de stad. Betaalbaar wonen won het nipt van thuiszorg, openbaar vervoer en cultuur.

De SPons-o-meterDe SPons-o-meter Foto: Hans Verschoor

SP-fractievoorzitter Tim Schipper: “Het is natuurlijk maar een spelletje, maar het laat wel zien wat de mensen nauw aan het hart ligt. En het levert goeie gesprekken op, die duidelijk maken waarom een sterke SP onmisbaar is voor de stad. Mensen maken zich terecht zorgen of ze straks de huur wel kunnen betalen, of ze nog wel fatsoenlijke zorg krijgen. We zijn de enige partij die consequent nadenkt over wat we hier kunnen doen om de klappen van het kabinet op te vangen en er ook daadwerkelijk iets tegenover zet.”

Hieronder meer foto’s van het eerste Sponzenfestival.

Foto's: Hans Verschoor

Een duik in het SPonzenbadFoto: Sander van Oorspronk

Klik hier voor nog meer foto's.