Nog steeds asbest aan Mereveldseweg

7 oktober 2014

Nog steeds asbest aan Mereveldseweg

Vorig jaar september was aan de gemeenteraad toegezegd de vervuilde grond aan de Mereveldseweg te saneren, vanwege onder andere asbest in de bodem. Tot nu toe is er echter nog niets gebeurd.

SP-fractievoorzitter Tim Schipper: “In 1984 heeft de Provincie Utrecht het gehele terrein aan de Mereveldseweg 4 al aangemerkt als te saneren locatie. Omdat er in september 2013 nog steeds geen stappen genomen waren heb ik toentertijd een motie ingediend, waarin aangedrongen werd om in ieder geval de asbestsanering op zo kort mogelijke termijn uit te voeren. Ook zou er gekeken worden naar wat er met de overige vervuiling gedaan kon worden. De motie was overgenomen, maar ondertussen zijn we een jaar verder en is er nog steeds niets gebeurd. Daarom ga ik vanmiddag in de gemeenteraad opnieuw vragen stellen. Het is toch te gek voor woorden dat zoiets zo lang blijft liggen.”

Schipper wil daarom graag van de wethouder weten waarom het allemaal zo lang moet duren. Ook wil hij graag opheldering over de stand van zaken, en wat het college gaat doen met alle andere soorten vervuiling (PAK’s, PCB’s, minerale olieen en zware metalen) die daar ook nog steeds in de grond zitten