Feest bij Entree-XL opleiding

13 oktober 2015

Feest bij Entree-XL opleiding

Vorige week was het feest bij het ROC Midden Nederland: Maar liefst 43 studenten van de Entree-XL opleidingen mochten hun diploma in ontvangst nemen. Een deel van hen in ondertussen al gestart met een vervolgopleiding, terwijl een ander deel een vast contract heeft gekregen bij hun leerwerkbedrijf. De SP heeft zich het afgelopen jaar samen met onder andere docenten, leerlingen en ouders ingezet om deze bijzondere opleidingsvorm te behouden, en is dan ook extra trots dat deze studenten hun diploma gehaald hebben!

De Entree- XL opleiding is een opleiding voor kwetsbare leerlingen boven de 16 jaar die nog geen middelbaar schooldiploma hebben. Door deze opleiding krijgen ze alsnog de kans een diploma te halen en hebben zo een betere kans op de arbeidsmarkt. Vorig jaar leek het er op dat een deel van deze opleidingen zou verdwijnen, tegen de wens van de docenten, ouders en leerlingen zelf in. SP Utrecht heeft samen met deze mensen actie ondernomen met als resultaat dat de meeste opleidingen ook dit schooljaar weer aangeboden werden. SP-fractievoorzitter Tim Schipper: “En het goede nieuws houdt niet op nu we te horen hebben gekregen dat het ROC zelfs gaat uitbreiden met meer opleidingen, kleinere klassen en meer begeleiding. Super goed nieuws, vooral voor deze groep leerlingen.”