Beperking aanbod voor lagere inkomens Woningnet opgelost

30 maart 2016

Beperking aanbod voor lagere inkomens Woningnet opgelost

Foto: SP

Begin maart stelde de SP vragen aan het gemeentebestuur over het verschijnsel dat op Woningnet juist de lagere inkomens veelal niet mochten reageren op de voor hen bestemde woningen. Oorzaak: een programmeerfout en die is inmiddels opgelost.

SP-fractievoorzitter Tim Schipper: “Verreweg de meeste vrijkomende sociale huurwoningen moeten vanaf begin dit jaar worden toegewezen aan mensen met recht op huurtoeslag. Passend toewijzen heet dat. Het is dan een vreemde gewaarwording in de advertenties te lezen dat reactie niet mogelijk is bij inkomens onder de huurtoeslaggrens.“

Inmiddels is inderdaad te zien dat de fout er is uitgehaald. Schipper: “Als SP houden we al sinds jaar en dag alle aanbod op Woningnet bij. Daarom hadden we vrij snel in de gaten dat er wat mis was, maar ook de signalen die we van diverse aspirant-huurders kregen zijn ontzettend waardevol. Onze deur staat in ieder geval altijd open voor tips en vragen.”

Lees hier de antwoorden op de vragen van de SP.