Duimschroeven strakker voor huisjesmelker van Hooijdonk

17 oktober 2016

Duimschroeven strakker voor huisjesmelker van Hooijdonk

Foto: SP Utrecht

SP-wethouder Paulus Jansen heeft de duimschroeven bij huisjesmelker van Hooijdonk strakker aangedraaid, nadat opnieuw illegale bewoning en kamerverhuur was geconstateerd. Wat de SP betreft gaat de stad zo snel mogelijk geheel op slot voor deze veelpleger.

In een brief aan de gemeenteraad laat de wethouder weten wederom boetes te hebben opgelegd aan van Hooijdonk vanwege illegale kamerverhuur. Daarnaast is van Hooijdonk de wacht aangezegd door corporatie Mitros, die het huurcontract met zijn bedrijf SVU voor de Lomanlaan heeft ontbonden.

SP-fractievoorzitter Tim Schipper is blij met de nieuwe maatregelen: "Het is volkomen duidelijk dat van Hooijdonk slechts geïnteresseerd is in zo veel mogelijk geld binnenharken over de ruggen van zijn huurders. Het is een goede zaak dat hij op alle mogelijke manieren wordt aangepakt, want voor zulke praktijken moet de stad echt op slot."

Inmiddels wordt ook tussen gemeentes onderling goed samengewerkt in de aanpak van huisjesmelkers, zo blijkt uit de brief.

"De integrale aanpak van de gemeente Utrecht werpt inmiddels zijn vruchten af. De informatie die we hier hebben wordt nu ook elders gebruikt om de misstanden aan te pakken. Helemaal prima en hoog tijd", aldus Schipper.

Ook dit jaar organiseren de SP-jongeren van ROOD weer de verkiezing van de huisjesmelker van het jaar. Eén kandidaat is alvast bekend...

Dank dank dank.
Hier is een feest losgebarsten. We zijn dolgelukkig met de overname van Mitros