Schimmel in huis aangepakt na tussenkomst SP-hulpdienst
Schimmel in huis aangepakt na tussenkomst SP-hulpdienst
Hij vraagt de woningcorporatie een aantal keren de schimmel aan te pakken. De woningcorporatie controleert alleen het ventilatiekanaal en wijt de schimmelvorming aan het feit dat de bewoner blijkbaar slecht ventileert. Bovendien zegt men dat schimmelvorming de verantwoordelijkheid van de huurder is. Uiteindelijk schakelt de bewoner de SP-Hulpdienst in.
Schimmelvorming in een woning is een behoorlijk ongezonde situatie om in te leven. Een medewerker is op bezoek geweest om de situatie te beoordelen. De SP-Hulpdienst twijfelt aan de zienswijze van de woningcorporatie, omdat de schimmelvorming maar aan één kant van de woning zit. De Hulpdienst schakelt een architect in, die een uitgebreid verslag schrijft met de mogelijke bouwkundige oorzaken. Dat maakt blijkbaar indruk, want nu schakelt de woningcorporatie een gespecialiseerd bedrijf in om te kijken.
De conclusie is dat er onvoldoende mogelijkheden zijn om de woning goed te ventileren. Het bedrijf stelt voor aan de beheerder om ventilatieroosters in de ramen aan te brengen. De beheerder gaat akkoord en de muren en de plafonds worden ook behandeld en opnieuw geverfd. Na acht maanden bellen en schrijven is de SP-hulpdienst blij met dit mooie resultaat. En …de huurder is ook heel blij.
Heeft u ook een probleem waar u zelf niet zo snel een oplossing voor heeft. Heeft u problemen met de woningcorporatie of verhuurder? Of wilt u informatie waar u terecht zou kunnen met uw vragen, neem dan contact op met de SP-hulpdienst. De hulpdienst is te bereiken per mail op hulpdienstutrecht@sp.nl of per telefoon op 030-2960098
- Zie ook:
- Organisatie SP
- Wonen
Reactie toevoegen