Van wie is de stad?

9 december 2017

Van wie is de stad?

Foto: Eduard van Scheltinga

Onlangs verbood de Franse multinational Klépierre het Leger des Heils om te collecteren in Hoog Catherijne. Inmiddels heeft Klépierre mede onder druk van de SP de vrijwilligers van het Leger des Heils toestemming gegeven om nog één jaar te collecteren. De SP stelde daarom vandaag in Hoog Catherijne de vraag: van wie is de stad? SP-fractievoorzitter Tim Schipper: 'De vastgoedgigant Klépierre gedraagt zich als heer en meester in onze stad. Niet multinationals, maar de Utrechters moeten bepalen wat er in onze stad gebeurt.'

Klépierre was eerder ook tegen de bouw van trappen van de perrons van het station naar de Moreelsebrug. Er zouden dan minder mensen door Hoog Catherijne lopen. Schipper: 'Ze willen een monopolie hebben op de binnenstad, maar niet de verantwoordelijkheid nemen voor een binnenstad voor álle Utrechters. Klépierre is te gast in onze stad en moet ook aan de Utrechters denken, niet alleen aan het eigenbelang.'

Ben je het met ons eens? Laat het hier weten!

Foto: Hans Verschoor

Reacties

Ik ben het er helemaal mee eens. De macht van Klépierre moet aan banden worden gelegd. De gemeente gaat over dit soort beslissingen en niet een vastgoedgigant.

Laten we ons regeren door kapitaal?
Het is al lang te ver gegaan in ons mooie kikkerlandje.
Terug naar de vriendelijke en menselijkheid HIER EN NU.

Wie betaald bepaald ik als klant betaald en SP lid betaal ik ook contributie dus weg met de projectontwikkelaar!!!