SP stort € 70.000 terug in de gemeentekas

15 maart 2018

SP stort € 70.000 terug in de gemeentekas

Foto: Ed van Scheltinga

De Utrechtse SP-fractie heeft in de afgelopen raadsperiode opnieuw veel geld overgehouden van de fractievergoeding. Op donderdag 15 maart overhandigde lijsttrekker Tim Schipper een compleet jaarbudget van € 70.000 aan de burgemeester van Utrecht Jan van Zanen. Daarmee houdt de partij haar traditie van zuinig omgaan met gemeenschapsgeld hoog. Vanaf 2006 heeft de SP bijna 2 ton teruggestort in de gemeentekas.

Tim Schipper: 'Wij verzetten ons al jaren tegen de veel te hoge fractievergoedingen. In tijden waarin iedereen de broekriem wel eens aan moet trekken lijkt de gemeenteraad voor zichzelf immuun voor bezuinigingen. Het kan allemaal een stuk zuiniger, dat laat de SP keer op keer zien.'

De onkostenvergoedingen die raadsleden ontvangen voorzien al in de meeste kosten die gemaakt worden. Het aanvullende fractiebudget is bedoeld voor ondersteuning en andere kosten die het raadswerk met zich meebrengt. Campagnekosten mogen er niet van betaald worden.

De 70.000 euro die de SP overhoudt is gelijk aan een compleet jaarbudget.  De SP hoopt dat het de overige partijen aan het denken zet over de royale vergoedingen voor raadsfracties: wat de SP kan, kan de rest immers ook!

Heel goed.

Heel goed, hoop dat andere politieke partijen dit goede voorbeeld gaan volgen.

Geweldig Tim goed voorbeeld ,Wie zal gaan volgen ??

Geen betaalde baan voor een fractiemedewerker dus?

@Sophia: Jawel, we hebben twee betaalde fractiemedewerkers.

Sophia: Ja wel hoor. We hebben twee betaalde fractiemedewerkers.

bravo, des temeer ben ik erg teleurgesteld, dat diezelfde zuinige SP een vliegtuig gebruikt om reclame te maken...wie oh wie verzint zoiets onzinnigs,
overbodigs en milieuvervuilends....

TROTS op mijn oude maatjes van de stad!!!
Groetjes en veel succes morgen en de vier jaar erna.

TROTS op mijn oude maatjes van de stad!!!
Groetjes en veel succes morgen en de vier jaar erna.

@H Alblas, alle begrip voor uw mening. Wil echter wel vermelden dat de kosten voor het vliegtuig uit eigen portemonnee zijn betaald en absoluut niet uit het fractiebudget. Dit ter voorkoming van misverstanden hierover.

Met vriendelijke groet,

Lies Schmidt
SP Utrecht

Dikke pluim.
Nu maar hopen dat de boze 50% niet stemmers o.a. dit ook eens lezen en de volgende keer hun stembiljetten niet weggooien.