Verkeersveiligheid Overvecht: luister naar de buurt

25 januari 2019

Verkeersveiligheid Overvecht: luister naar de buurt

Foto: Tim Schipper

Al 5 jaar lang is de bewonerscommissie ZONOR (Zambesidreef Ossewagendreef Nataldreef Oranjerivierdreef) bezig om de verkeersveiligheid in de buurt verbeterd te krijgen. De bewoners hebben klachten over te hard rijden, over de stoep rijden, onlogische oversteekplaatsen minder validen. Ze hebben diverse pogingen ondernomen om via het Wijkbureau verbeteringen voor elkaar te krijgen. Tot nu toe zonder succes, maar in de meeste gevallen zelfs zonder reactie. De SP-fractie springt voor hen in de bres.

SP-fractievoorzitter Tim Schipper: "De mensen van ZONOR zijn bewoners van het eerste uur en al jarenlang actief voor de buurt. Ze hielden onder meer de sloop van hun huizen tegen. Ze kennen de buurt tot en met en zien elke dag wat er gebeurt. Als gemeente doe je er goed aan daarnaar te luisteren."

Vele brieven naar de wijkwethouder en het wijkbureau over het gerace op het traject Zambesidreef-Oranjerivierdreef haalden niets uit. Dat ondanks het feit dat de suggesties van de bewoners simpel uit te voeren zijn en weinig hoeven te kosten.

"Iedereen heeft de mond vol over het verbeteren van de verkeersveiligheid in Overvecht. In dit soort situaties moet je dan laten zien dat het ook menens is en dat voor een fractie van de miljoenen die voor de Stadsboulevards in de boeken staan", aldus Schipper.

De SP-fractie heeft inmiddels vragen ingediend aan verkeerswethouder Lot van Hooijdonk.