Jaarrekening SP-fractie 2018

13 mei 2019

Jaarrekening SP-fractie 2018

Foto: SP

De Utrechtse SP-gemeenteraadsfractie krijgt, net als de andere politieke partijen, jaarlijks tienduizenden euro’s gemeenschapsgeld voor haar politieke werk. We gaan daar sober mee om en wat we niet nodig hebben betalen we terug. Aan het eind van de vorige raadsperiode konden we daarom  € 70.000  terugstorten in de gemeentekas. Sinds 2006 heeft de SP-fractie bijna 2 ton terugbetaald. Op voorstel van de SP maken de Utrechtse politieke partijen hun verantwoording openbaar.

De grootste uitgavenpost betreft de salariskosten voor de fractiemedewerkers. Overige uitgaven zijn bijvoorbeeld relatiegeschenken, kantoorkosten en gemaakte kosten voor werkbezoeken. Daarnaast voeren we regelmatig zelf onderzoeken uit om onze controlerende rol richting het stadsbestuur te versterken.

Een onafhankelijke accountant heeft onze financiële handel en wandel over 2018 goedgekeurd. Lees hier zijn goedkeurende verklaring, klik hier voor het overzicht van onze inkomsten en uitgaven.

Voor eventuele vragen hierover staan wij uiteraard open.

Tim Schipper
Fractievoorzitter SP