SP Utrecht presenteert kandidaat-lijsttrekker en kandidatenlijst

8 januari 2022

SP Utrecht presenteert kandidaat-lijsttrekker en kandidatenlijst

De tijdelijke bestuurscommissie van de SP in Utrecht presenteert maandag de concept-kandidatenlijst en kandidaat-lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen. Paulus Jansen, voorzitter van de bestuurscommissie: ‘Met deze lijst van getalenteerde en ervaren leden kan de SP in Utrecht de verkiezingen in. Een sterke SP is in Utrecht hard nodig.’ Tijdens de ledenvergadering op maandag 17 januari wordt de lijst definitief vastgesteld.

Voorgedragen lijsttrekker in Utrecht wordt Yvonne Hessel (62). Yvonne is net met pensioen na een lange loopbaan bij de NS als conducteur en servicemedewerker. Ze heeft in 2010 een studie Sociaal Juridische Dienstverlening afgerond. Naast haar betaalde werk is zij altijd maatschappelijk betrokken geweest door vrijwilligerswerk. Ze heeft onder andere in de daklozenopvang gewerkt, bij Slachtofferhulp en bij trajectbegeleiding voor langdurig werklozen. Afkomstig uit een SP-nest en al jaren lid van de SP wil zij zich nu actief inzetten.

De commissie is blij dat er naast een voordracht voor de lijst ook een stevig nieuw afdelingsbestuur gevormd kan worden, met steun van een flink aantal leden die op vaste basis taken op zich nemen. Jansen: ‘Daarmee hebben we na een onrustige tijd het volste vertrouwen dat er een stabiel en sterk nieuw afdelingsbestuur komt, die actie en fractie en weer goed kan combineren. De SP in Utrecht gaat op volle kracht vooruit.’

De tijdelijke bestuurscommissie werd op 12 november ingesteld na het gedwongen vertrek van een aantal bestuursleden en de beoogd lijsttrekker. De commissie startte zijn werk met een groot ledenonderzoek onder de 750 leden van de afdeling. Dat leverde het beeld op van massale steun voor de ingezette koers én een flink aantal leden die onder deze omstandigheden bereid waren een kaderfunctie op zich te nemen. Uit deze groep is de afgelopen weken een voordracht voor een nieuw bestuur en kandidatenlijst voor de gemeenteraad opgesteld.