Succesvolle actie SP voor voedselbank Overvecht

17 januari 2024

Succesvolle actie SP voor voedselbank Overvecht

Foto: SP Utrecht

Met een inzamelingsactie heeft de SP Utrecht een indrukwekkende hoeveelheid steun vergaard voor de Voedselbank Overvecht. Met 25 kratten en 15 kerstpakketten vol voedsel, samen met een gulle donatie van €550,- door SP-leden, zijn we verheugd bij te dragen aan de cruciale missie van de voedselbank: het ondersteunen van mensen in nood.

De schenking is niet alleen een blijk van solidariteit, maar ook een krachtig statement tegen de schrijnende realiteit dat zelfs in een welvarend land als Nederland mensen moeite hebben om rond te komen. Zelfs werkenden ervaren financiële uitdagingen die niet genegeerd mogen worden. “Het is belachelijk en triest dat in een rijk land als Nederland mensen niet kunnen rondkomen. Zelfs mensen met een baan hebben moeite om het hoofd boven water te houden. Daarom pleiten wij voor een verhoging van lonen en uitkeringen,” aldus Jaswinder Singh, voorzitter van de SP.

De SP Utrecht hoopt met deze actie niet alleen directe hulp te bieden aan degenen in nood, maar ook een breder gesprek op gang te brengen over structurele veranderingen om financiële stabiliteit voor alle burgers te waarborgen.

Foto: SP Utrecht

Een speciale vermelding verdient de inzet van onze supervrijwilliger Paulette Jansen, die in haar woonbuurt bij de Veemarkt dagenlang in touw is geweest om bij haar buurtgenoten bijdragen op te halen en zelf – op de fiets – naar ons partijpand te brengen. Chapeau!