Massale deelname aan staking Stadswerken

9 februari 2010

Massale deelname aan staking Stadswerken

Vanochtend om 7.00 uur begon de stakingsactie bij de plantsoenendienst en de vuilophaal georganiseerd door ABVAKABO FNV en het CNV. Na maanden onderhandelen weigeren de werkgevers, de gemeenten, serieus in te gaan op de eisen van deze groepen ambtenaren. De gemeenten bieden geen koopkrachtbehoud en geen werkgarantie.
20100209-rhd_3b (foto: Flickr.com)

Nadat de verschillende ploegen waren verzameld op de Tractieweg, trok men naar het stadhuis om het college van burgemeester en wethouders een petitie te overhandigen.

De gemeente Utrecht gaat prat op haar 'goede werkgeverschap', tenminste als het om een kruistocht tegen een kritische burger gaat. Maar ja, toen ging het om dure ingehuurde adviseurs en hoge ambtenaren met lange tenen.

De SP vindt dat het tijd is dat de gemeente Utrecht ook voor gewone ambtenaren, zoals vuilnisophalers, laat zien dat ze 'goed werkgeverschap' hoog in haar vaandel heeft staan, door achter de eisen van de vakbonden te gaan staan.

Uit solidariteit was de SP vanaf het begin van de staking aanwezig

Lijsttrekker Tim Schipper deelt in alle vroegte pamfletten uit

Maar hij was niet de enige SP-er die de kou trotsteerde:
20100209-rhd_1