Grote schoonmaak in Utrecht is begonnen

25 mei 2010

Grote schoonmaak in Utrecht is begonnen

img_33842

Vandaag start de SP in heel Nederland met een grote schoonmaak. Vanochtend stond de SP op veel grote station sponsen en flyers uit te delen om te laten zien dat het beter en socialer kan en moet in Nederland.

Ook in Utrecht stond een grote groep SP-ers bij het centraal station. Binnen twee uur werden er meer dan 5000 sponzen uitgedeeld aan de reizigers om te laten weten dat het roer om moet en de boel eens goed opgeschoond gaat worden.

img_3363

Er liggen namelijk keiharde plannen om de crisis te laten betalen door de mensen die er het minste schuld aan hebben. Zo dreigt de studiebeurs afgeschaft te worden, wordt er gesproken over honderden euro's eigen risico in de zorg, willen veel partijen een verlaging van de WW en de AOW leeftijd naar 67. Allemaal asociale maatregelen die vooral de midden- en lage inkomens hard zullen treffen.

Daarom zal de SP de komende tijd actie gaan voeren voor een sociale uitweg uit de crisis. Onze plannen zijn daarin haalbaar en betaalbaar. Het is nu tijd voor de grote schoonmaak. Dan kunnen we samen bouwen aan een beter Nederland.