Solidair met actievoerende schoonmakers

25 januari 2012

Solidair met actievoerende schoonmakers

Gisteravond hebben de schoonmakers actie gevoerd in Kanaleneiland. Ze eisen een CAO die getuigt van respect en betere arbeidsvoorwaarden. Met een 'Mars voor Respect' zetten de stakers hun eisen kracht bij. De SP ook was aanwezig om de schoonmakers een hart onder de riem te steken.

schoonmakers in actie

Voor de derde week wordt er door schoonmakers in het hele land gestaakt. Naast respect eisen zij doorbetaling bij ziekte, een minimale loonsverhoging en scholingsfaciliteiten tijdens werktijd. Na demonstraties van duizenden schoonmakers in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam was nu Utrecht aan de beurt. 3000 schoonmakers hielden een 'Mars voor Respect' door Kanaleneiland in Utrecht. De stakerstocht trok veel bekijks en kon rekenen op applaus van de inwoners van de wijk.

schoonmakers in actie

Ook SP Utrecht was er bij om te laten zien dat de afdeling solidair is met de stakers. De Utrechtse fractie steunde de schoonmakers al eerder door vragen te stellen over stakingsbrekers die ingezet worden bij de trams door de gemeente Utrecht.