Woensdag 7 maart bewonersavond Bieb in de Buurt Vleuten

4 maart 2012

Woensdag 7 maart bewonersavond Bieb in de Buurt Vleuten

Op woensdag 7 maart organiseert het actiecomité 'Bieb in de Buurt' een bewonersavond over de voorgenomen ontmanteling van de bibliotheek in Vleuten. Bewoners van Vleuten kunnen die avond persoonlijk aan wethouder Kreijkamp en diverse raadsleden vertellen wat ze ervan vinden dat de de bieb voortaan zonder personeel moet gaan draaien en de collectie wordt gehalveerd.

Vorig jaar 'vergat' de wethouder deze plannen bekend te maken in Vleuten. De SP is daarop zelf gaan vragen wat de Vleutenaren ervan vonden. Resultaat: ruim 700 steunbetuigingen om de bieb intact te laten, de oprichting van het comité, een geslaagde actiedag en uitstel van de plannen.

De wethouder beloofde voor het einde van 2011 te komen praten. Toen er in februari 2012 opnieuw taal noch teken was vernomen, was het actiecomité was het wachten zat en nodigde hem dan zelf maar uit.

De bewonersavond is op woensdag 7 maart in de Schakel in Vleuten. Aanvang 20.00 uur. Zaal open 19.30 uur. Namens de SP zal fractievoorzitter Tim Schipper van de partij zijn.