SP op onderzoek: hoe denken inwoners Overvecht over hun wijk?

14 oktober 2013

SP op onderzoek: hoe denken inwoners Overvecht over hun wijk?

De SP-afdeling in Utrecht onderzoekt zaterdag 19 oktober hoe de inwoners van Overvecht denken over hun woon- en werksituatie. Volgens SP-lijsttrekker Nicole van Gemert zijn er veel signalen dat de problemen onder inwoners van Overvecht toenemen. "De huren gaan fors omhoog en de werkloosheid loopt op. De SP wil weten wat hiervan de gevolgen voor de wijk zijn en of de gemeente wel voldoende doet om de problemen het hoofd te bieden."

Van 11.00 tot 15.00 uur is de SP te vinden op de Seinedreef, bij shoppingcenter Overvecht. Aan de hand van een vragenlijst zullen vrijwilligers van de SP onderzoeken hoe de wijk zich de afgelopen jaren heeft ontwikkeld.

Van Gemert: "We willen weten wat de gevolgen van de crisis zijn voor Overvecht. Hoe staat het bijvoorbeeld met de veiligheid in de wijk en met de kwaliteit van het onderwijs. Dit onderzoek is voor ons erg belangrijk. Het huidige college luistert teveel naar de bobo's die pleiten voor prestigeprojecten en te weinig naar de mensen in onze buurten en wijken. Wij doen dat andersom, politiek gaat over mensen, niet over prestige."

De resultaten van het SP-onderzoek worden later dit najaar gepresenteerd.