Wat moet de gemeente doen met € 110.000?

5 maart 2014

Wat moet de gemeente doen met € 110.000?

Stel deze vraag op straat en er komt ongetwijfeld een waaier aan creatieve antwoorden uit de stad. Daaronder dan waarschijnlijk weer niet 'een kritische burger vervolgen die zich in een column uitspreekt over het gesjoemel met cijfers over de luchtkwaliteit'.

En toch is dat het bedrag dat de gemeente sinds 2008 heeft uitgegeven ter ondersteuning van de juridische kruistocht tegen Kees van Oosten, zo bleek uit antwoorden op vragen van de SP en Leefbaar Utrecht.

Dat Kees een punt had bewees de SP al met het onderzoek 'Stop het Schoonrekenen', maar het wordt nog eens pijnlijk aangetoond in een emailbericht van het hoofd juridische zaken, dat door Kees via een WOB-verzoek naar boven werd gehaald.

Het is mooi geweest. De SP en Leefbaar Utrecht dienen in de laatste vergadering van deze gemeenteraad een motie in om te stoppen met dit gebed zonder einde.

Intussen zijn we wel benieuwd naar wat Utrecht vindt dat een betere bestemming was geweest voor die 1,1 ton.

Reacties

woensdag avond 5 maart 2014 heeft een verkiezingsdebat met D66, PvdA en GL plaatsgevonden georganiseerd door van Oosten. Alle drie heren van college partijen hebben herhaaldelijk waardering uitgesproken voor werk van K. van Oosteen en de bijdrage die zijn inzet heeft voor schone lucht beleid van gemeente Utrecht. Maak je woorden waar, steun de motie!

Kees van Oosten is hier groot onrecht aangedaan, door een burgemeester/ambtenaren die niet het belang van de burgers van Utrecht dienen.
Ik hoop dat de SP een sociale bezem door het ambtenaren apparaat haalt, en er eindelijk sociale schone lucht door Utrecht waait.