Leerlingenvervoer: Goed geregeld

17 november 2015

Leerlingenvervoer: Goed geregeld

Dit schooljaar is het leerlingenvervoer overgedragen aan Connexxion, nadat voorgaande vervoerder Klomp te vaak in opspraak was gekomen. Ook bij het destijds door de SP opgerichte meldpunt Leerlingenvervoer kwamen veel klachten binnen. Met de verandering van vervoerder lijkt het tij gekeerd, want de ervaringen en signalen die we nu binnen krijgen zijn over het algemeen positief.

In september 2014 stelde de SP al schriftelijke vragen over de misstanden bij Klomp, en samen met ouders en de gemeente zette de SP zich om de situatie voor de leerlingen te verbeteren. Het resultaat was dat in de nieuwe aanbesteding gekozen werd voor een nieuwe vervoerder en de gemeente meer regie houdt op het gehele proces eromheen. In de commissiebrief die vorige maand verscheen werd al duidelijk dat de eerste verbeteringen zichtbaar werden. Er waren weliswaar wat opstartproblemen in de eerste maand, maar ernstige klachten bleven uit en de meeste klachten lijken ondertussen opgelost. Dit beeld wordt bevestigd door de ouders.

SP-fractievoorzitter Tim Schipper: “We zijn erg blij dat de gemeente haar nieuwe rol zo goed opgepakt heeft en hopen natuurlijk dat deze lijn doorzet. Dit alles had niet gekund zonder de inzet van de ouders, die zich hard hebben gemaakt voor goed leerlingenvervoer voor hun kinderen. En zoals je ziet, met een hartstikke mooi resultaat.”