SP-Hulpdienst zoekt nieuwe vrijwilligers

30 augustus 2018

SP-Hulpdienst zoekt nieuwe vrijwilligers

Foto: SP

Altijd al echt een verschil willen maken in de levens van andere mensen? Of wil je graag praktijkervaring opdoen naast je studie? Of wil je naast je werk als hulpverlener jouw vaardigheden op andere manieren inzetten? De Hulpdienst van de SP in Utrecht zoekt nieuwe vrijwilligers.

De SP wil dat mensen niet buiten de boot vallen, maar geholpen worden. De Hulpdienst is daarnaast een manier om te weten wat er goed, maar ook minder goed gaat in Utrecht. De vragen die we krijgen zijn divers en spelen zich af op gebied van arbeidsrecht, uitkeringen, consumentenzaken, sociale wetgeving en woningmarkt.

Wij helpen mensen hun weg te vinden in het woud aan regels en instanties. Dat doen we door direct contact te zoeken, het verhaal aan te horen en zo samen te kijken hoe we een helpende hand kunnen bieden. Soms is een concrete oplossing niet voorhanden maar is een luisterend oor voldoende. Je kunt hierbij jouw tijd zelf indelen.

Jij:

• Hebt kennis op een van deze gebieden of je bent in staat om je deze kennis eigen te maken: arbeidsrecht, uitkeringen, huren, consumentenzaken en sociale wetgeving.
  • Hebt goede communicatieve vaardigheden
  • Kan een goed luisterend oor bieden
  • Hebt twee a drie uur per week tijd
  • Hoeft geen lid te zijn van de SP, maar onderschrijft wel de uitgangspunten van de SP (menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit).

Wil je meer informatie hebben of lijkt het je wat om onze Hulpdienst te versterken? Mail dan naar hulpdienstutrecht@sp.nl of bel naar 06-33767483.