17 januari 2022

Behoud Jan en Joop!

Foto: Tim Schipper

Wie kent hem niet, die prachtige muurschildering van Jan Janssen en Joop Zoetemelk op de hoek van de Thomas a Kempisweg en het Thomas a Kempisplantsoen? Vanwege de aanstaande sloop van het complex, volgend jaar, gaat deze echter verdwijnen. Op initiatief van de SP gaat de gemeente kijken hoe en waar de wielertoppers in de nieuwbouw kunnen terugkomen.

12 juni 2018

Paulus, bedankt!

Afgelopen week hebben wij onze eigen wethouder Paulus Jansen uitgezwaaid. Wij allemaal, Paulus incluis, hadden er graag nog vier jaar aan vastgeplakt, maar het zat er na de verkiezingsuitslag van maart helaas niet in. We zijn ongelofelijk trots op Paulus en op alles wat hij in de periode 2014-2018 voor elkaar gekregen heeft. Wat te denken van het aantal sociale huurwoningen dat erbij is gekomen, de pilot huurverlaging voor arme huishoudens, toename studentenhuisvesting, aanpak huisjesmelkerij, actieplan middenhuur, verbetering dierenwelzijn, sport en nog eens sport. En nog veel meer. Utrecht is er de afgelopen vier jaar een stuk socialer op geworden.

Het was een feest om met je samen te mogen werken. We gaan je dan ook ongelofelijk missen. Gelukkig ben je niet verloren voor de afdeling en voor wijze adviezen kunnen we altijd bij je terecht. Veel succes met je nieuwe uitdaging bij de Woonbond!

Paulus, onze kanjer, bedankt!

2 juni 2016

Succes, Paulus!

Foto: Movares

Update: En fantastisch gedaan!
Onze felicitaties aan het hele Utrechtse team met deze topprestatie!

9 oktober 2015

SP blij met oplossing voor dansschool Get Motivated

Foto: SP

Een paar maanden lang verkeerde dansschool Get Motivated in De Meern in grote onzekerheid over haar voortbestaan. Vanwege de aanwezigheid van een LPG-vulpunt in de buurt van de school mochten er niet meer dan vijf mensen tegelijk in het pand aanwezig zijn. Gisteren kwam het mooie bericht dat er een oplossing is gevonden. De school kan voorlopig gebruik maken van een leegstaand pand in de buurt. Een geweldig resultaat, mede dankzij de enorme inzet van een hele kluit vrijwilligers van de school en de handtekeningen van honderden sympathisanten.

4 mei 2013

SP en CDA willen U-pas weer voor bredere groep mogelijk maken in Utrecht

De raadsfracties van de SP en het CDA in Utrecht hebben vragen gesteld over de Utrechtse U-pas. Deze pas maakt het voor mensen die minder hebben te besteden mogelijk te participeren in sport en cultuur. Vorig jaar is er flink bezuinigd op de pas en kregen enkel Utrechters die een inkomen hebben van 110% van het bestaansminimum en kinderen de U-pas nog. Het CDA en de SP willen deze grens weer terug naar 125%.

19 oktober 2012

Utrecht: Stop met de lobby voor de Tour

De SP Utrecht wil dat het College stopt met haar lobby om de Tour de France naar Utrecht te halen. Naar aanleiding van de recente schandalen rondom doping en corruptie in de wielersport stelt de SP voor dat Utrecht dezelfde conclusie trekt als de hoofdsponsor en vele anderen: het wielrennen is geen sport meer om trots op te zijn en zeker geen prestigeproject voor de promotie van Utrecht.

De Utrechtse SP protesteert al jaren tegen de pogingen van de gemeente om de tour in huis te halen, omdat het veel te duur is en dat geld beter beteed kan worden aan lokale sportverenigingen waar alle inwoners wat aan hebben. Het College ziet de Tour de France echter in het rijtje van prestigeprojecten waarmee het Utrecht op de kaart wil zetten, net zoals de Olympische Spelen.