Chris Baerveldt

GEMEENTERAADSVERKIEZINGEN 3 MAART 2010

Chris Baerveldt (56, Lunetten) zit sinds 2008 voor de SP in de gemeenteraad en werkt als wetenschappelijk onderzoeker en docent maatschappelijke opvoedingsvraagstukken bij de Universiteit Utrecht.

Utrecht hoort van iedere Utrechter te zijn. Dus niet alleen van bobo’s, kakko’s en bureaucraten. Daarom mag het centrum van de stad niet vertrutten en wil ik graag dat de dagmarkt behouden blijft. Daarom moeten bewoners zelf kunnen besluiten over slopen of nieuwbouw. Daarom moeten amateur- en buurkunstenaars voor een prikkie hun eigen ding kunnen doen. Daarom is integratie in het onderwijs nodig. Daarom moet de straat veilig zijn voor iedereen. Dat kan. Met minder arrogant gedrag van het stadsbestuur. Met de buurt als de plek waar het gaat gebeuren. Met sport en kunst als bindmiddel. Met blauw op straat in plaats van achter het bureau. Dan kan Utrecht voor iedere Utrechter zijn en blijven. Voor zo’n Utrecht wil ik graag aan de slag.

Terug naar kandidatenlijst