Rabobrug: Utrecht is nog steeds Corio-city

7 december 2011

Rabobrug: Utrecht is nog steeds Corio-city

De SP wil opheldering van het college over de rol van Corio bij de besluitvorming over de Rabobrug. Uit onderzoek van DNU.nu blijkt dat de eigenaar van Hoog Catharijne achter de schermen is gaan dwarsliggen over de aanleg van trappen naar de perrons vanaf de Rabobrug, om te voorkomen dat reizigers het winkelcentrum omzeilen. Het college heeft de gemeenteraad hierover niet geïnformeerd en gaf slechts technische problemen als reden voor het niet kunnen bouwen van de trappen.

SP-fractievoorzitter Tim Schipper: "Rupsje Nooitgenoeg slaat weer toe. Iedereen moet en zal door Hoog Catharijne, ook al hoef je er helemaal niet te zijn. Jaren geleden hadden we al eens dezelfde problemen, met de onderdoorgangen naar de perrons. Als je deze brug aanlegt, dan meteen goed. Bizar dat blijkbaar niet de bereikbaarheid van het station voorop staat, maar het commercieel belang van deze vastgoedmagnaat."

De SP heeft al vaker de invloed en handelwijze van Corio aan de kaak gesteld. Het bedrijf is ook eigenaar van het grootwinkelcentrum in Nieuwegein en het nog te bouwen Leidsche Rijn Centrum. Schipper:"Op 1 april 2005 doopten we de stad al eens om in Corio-City. Ik zal eens kijken of we de borden nog hebben liggen."

Zie ook: