9000 demonstranten voor koopkracht en echte banen in Utrecht

30 november 2013

9000 demonstranten voor koopkracht en echte banen in Utrecht

Het was vol in de Jaarbeurs. Meer dan 9000 demonstranten waren vanuit het hele land naar Utrecht toegestroomd om deel te nemen aan de FNV-manifestatie voor Koopkracht En Echte Banen. Bezuinigen is geen werk! Thuiszorgers, verpleegkundigen, schoonmakers, leraren, metaalwerkers, politieagenten, defensiepersoneel, sociale werkplaatsmedewerkers en werknemers uit de bouw, horeca, transport en andere sectoren gaven vandaag een krachtig signaal af aan het kabinet-Rutte om vooral te investeren in écht werk en koopkracht.

Reportage,Actie

Strijd voor Zorg. Foto: Sander van Oorspronk

Na de FNV-sectorbijeenkomsten in de Jaarbeurs sloot iedereen zich aan bij de mars door Utrecht. In een lange stoet trokken de demonstranten daarna over de Croeselaan en door Rivierenwijk. In de optocht liepen Emile Roemer en een aantal andere SP-kamerleden mee plus een heleboel actieve SP? ers en ROOD-leden. Na afloop deelde de SP soep en krentenbollen uit aan iedereen die wilde opwarmen.

Beeldverslag van SP landelijk:

Hieronder meer foto's van SP Utrecht:

P1030949_368

Meer koopkracht, mensen! Bezuinigen is geen werk!

P1030955_500

Borden en ballonnen klaar om uit te delen

P1030959_500

Een lange stoet door de Croesestraat

P1030967_500

Wie zijn de Thuiszorg? Wij zijn de Thuiszorg! Gonnie en Ludka

P1030970_500

Hart voor de schoonmakers

P1030974_500

Emile Roemer en Jasper van Dijk: Basta!

P1030984_368

Er is nog warme tomatensoep voor wie wil