Monumenten en Erfgoed

17 januari 2022

Behoud Jan en Joop!

Foto: Tim Schipper

Wie kent hem niet, die prachtige muurschildering van Jan Janssen en Joop Zoetemelk op de hoek van de Thomas a Kempisweg en het Thomas a Kempisplantsoen? Vanwege de aanstaande sloop van het complex, volgend jaar, gaat deze echter verdwijnen. Op initiatief van de SP gaat de gemeente kijken hoe en waar de wielertoppers in de nieuwbouw kunnen terugkomen.

26 juni 2020

Eindelijk onderhoud verloederd hekwerk Antoniushof

Na raadsvragen van de SP gaat de gemeente eindelijk het verwaarloosde hek bij de Antoniushof aanpakken, nadat de bewonerscommissie jarenlang het bos in was gestuurd. "Een mooi resultaat, maar bizar dat de gemeenteraad hiervoor tussenbeide moest komen", aldus SP-fractievoorzitter Tim Schipper

31 januari 2020

Herstel werfmuren: veiligheid voorop en rekening niet doorschuiven

Het gemeentebestuur moet alles uit de kast trekken om de veiligheid van bewoners, fietsers en voetgangers op de grachten te garanderen en de torenhoge kosten voor het herstel van de werfmuren nu meteen inboeken. Die boodschap gaf SP-fractievoorzitter Tim Schipper aan wethouder Diepeveen, tijdens het raadsdebat daarover op 30 januari.

10 mei 2019

SP geschokt over uit de hand lopen werkzaamheden wal- en kluismuren

De Utrechtse SP-fractie is geschokt over het nieuws dat het herstel van de wal- en kluismuren aan de Utrechtse grachten fors meer gaat kosten en veel langer gaat duren. “De raadsbrief die vandaag verscheen geeft een ontluisterend beeld over de deskundigheid en de staat van de organisatie die het complexe project in goede banen moet leiden”, aldus SP-fractievoorzitter Tim Schipper.

11 april 2018

SP stelt vragen over verzakkingen Kromme Nieuwegracht

Als gevolg van restauratiewerkzaamheden aan de Kromme Nieuwegracht zijn er verzakkingen opgetreden aan de panden bij 'Paushuize'. De gemeente is met de werkzaamheden gestart ondanks een negatief advies uit een inspectierapport, zegt eigenaar Provincie Utrecht. Die wil de schade - vooralsnog ruim 8 ton - verhalen op de gemeente. SP-fractievoorzitter Tim Schipper heeft hierover vragen ingediend bij het stadsbestuur.