Actie "Het kan wél" een Succes

16 december 2009

Actie "Het kan wél" een Succes

Op dit moment voert de SP Utrecht met 'Een sociaal Utrecht, het kan wél' actie voor een socialer en menselijker Utrecht. De bezuinigingen op welzijn, groen en cultuur, de idiote marktwerking in de thuiszorg, het onnodig slopen van sociale woningbouw, de ongezonde lucht in alle wijken en de schijnveiligheid zijn keuzes van de coalitiepartijen die asociaal zijn.

Met behulp van posters, kranten, filmpjes en kramen in verschillende wijken laat de SP Utrecht weten dat er ook andere keuzes kunnen worden gemaakt. De SP kiest duidelijk voor een beter, menselijker en bovendien socialer Utrecht.

posters-kan-wel

De campagne wordt zeer positief ontvangen door de bewoners van Utrecht. Tim Schipper, fractievoorzitter van de SP, "De mensen in Utrecht willen dat de stad socialer en menselijker wordt. Deze stem moet nu eindelijk eens gehoord worden. Wij zullen daarom samen met deze mensen in actie komen voor een socialer en beter Utrecht."

De eerste verandering komt er al aan. Na jaren protest van cliënten en medewerkers van de thuiszorg heeft de Tweede Kamer zich eindelijk, op initiatief van de SP, uitgesproken tegen de marktwerking in de zorg. Recentelijk waren er echter in Utrecht nog grote problemen en onduidelijkheden met de aanbesteding van de thuiszorg. De grootste zorgaanbieder Aveant dreigde door een vormfout de aanbesteding mis te lopen. De SP wil dat de gemeente ook in Utrecht met deze idiote aanbesteding in de thuiszorg stopt.

thuiszorg1.jpg

De gemeente drukt sloop van goede sociale huurwoningen er doorheen ondanks dat uit draagvlak metingen blijkt dat de bewoners dat niet willen. Het college dwarsboomt een referendum over de luchtkwaliteit, ondanks de 2000 handtekeningen van boze bewoners. Men gaat door met de aanbesteding in de zorg, met bezuinigingen op groen, welzijn en cultuur. Het stadsbestuur luistert niet naar de bewoners van Utrecht. De keuzes van dit stadsbestuur zijn asociaal.

Het is zaak dat de gemeente eindelijk eens gaat luisteren naar de inwoners van Utrecht en dat de Utrechters eindelijk eens mogen meebeslissen over de toekomst van hun stad. Inspraak is namelijk de afgelopen jaren een fopspeen geweest. Het college

Het is tijd voor een nieuwe koers, een sociale koers. Een sociaal Utrecht kan namelijk wel! Het is alleen een kwestie van kiezen. En in maart is de keuze weer aan U.