PvdA praat met de PvdA

17 januari 2010

PvdA praat met de PvdA

Vrijdag was op het journaal op 3 (vanaf minuut 3.50) te zien dat de PvdA in Overvecht langs de deuren gaat. Een goed streven om te weten wat er in een wijk gebeurt. Saillant detail is dat de bewoonster, waar aangebeld wordt, oud-Statenlid is van de PvdA. De PvdA gaat bij haar eigen leden langs om even te praten.

In het commentaar wordt gezegd dat je een duidelijke boodschap tijdens de campagne naar buiten moet brengen. Boodschap hier is dat de PvdA met haar eigen leden gaat praten en voor de camera doet alsof ze naar bewoners luistert. Buiten campagnetijd zijn ze nauwelijks in de wijken te vinden en naar bewoners luisteren is niet bepaald hun sterkste punt.

chris-baerveldt-gesprek-lunetten Chris Baerveldt in gesprek met voorbijgangers in het winkelcentrum van Lunetten.

Wat betreft luisteren naar bewoners kan de PvdA wel iets leren van de SP. De SP staat buiten verkiezingstijd regelmatig met een kraam op de Oudegracht en in de wijken, de SP steunde wel het referendum van de bewoners, staat zij aan zij met bewoners van flats die gesloopt dreigen te worden en organiseerde mede de demonstratie tegen de bezuinigingen. Zaterdag liepen in alle wijken SP-ers mee met de demonstratie tegen de verbreding van de snelwegen rond Utrecht.