Schone lucht in alle wijken!

11 februari 2010

Schone lucht in alle wijken!

Al jaren wordt er in Utrecht gesteggeld over de luchtkwaliteit. Er worden extra wegen en fly-overs de stad in gepland, wat meer auto's gaat opleveren in de stad. De bewoners van Utrecht wordt voorgehouden dat dit schonere lucht in de stad gaat opleveren. Natuurlijk snappen de Utrechters dat dit totale onzin is.

Uit onderzoek dat de SP liet doen, blijkt dat het veel slechter met de luchtkwaliteit in Utrecht gesteld is dan dat de gemeente ons altijd heeft willen doen geloven.

SP Kandidaat Raadslid Michael Wijlhuizen vertelt waarom de SP niet gelooft in het schoonrekenen van de lucht door de gemeente en waarom de SP wil dat er echt gemeten gaat worden:

De afgelopen tijd zijn er door verschillende burgers en organisaties in de stad initiatieven gestart om de lucht in Utrecht schoon te krijgen en te houden. Zoals bijvoorbeeld de groep rond het referendum over het Actieplan Luchtkwaliteit Utrecht en het acties rond de verbreding van de A27 en A12.

De SP steunt deze acties van harte en zal, net zoals we afgelopen jaren hebben gedaan, blijven strijden voor schone lucht, voor ALLE Utrechters, in ALLE wijken!

De SP stelt daarom ook dat er meer ingezet moet worden op openbaar vervoer. Dat is namelijk de enige manier waarop we de bereikbaarheid van de stad en de leefbaarheid in de wijken kunnen blijven garanderen. Ook voor in de toekomst.

Kijk hier voor meer info over luchtkwaliteit.