SP: Gemeente moet Gebiedsplan de Gagel intrekken

2 oktober 2009

SP: Gemeente moet Gebiedsplan de Gagel intrekken

Er is zo weinig steun voor het Gebiedsplan de Gagel, dat de gemeente het helemaal moet intrekken. Dat is de conclusie van de SP, na de vele negatieve reacties uit de wijk op het herziene conceptplan.

De sloop van 1100 sociale huurwoningen, het bouwen in het groen langs de Ramsesdreef en de verkeersafwikkeling in de wijk blijven volstrekt onacceptabel voor de bewoners, zo bleek tijdens de zeer druk bezochte Raadsinformatieavond van 1 oktober.

Laten Staan!

SP-fractievoorzitter Tim Schipper: "Het college heeft niet geluisterd naar de vele inspraakreacties op het oorspronkelijke plan. Met een klein beetje water bij de wijn dacht men ermee weg te komen. Maar de mensen laten zich niet foppen. Er is zoveel mis met het Gebiedsplan, dat amenderen in de raad onbegonnen werk is. Wethouder Bosch zou er goed aan doen nu de boel in te trekken."

De SP vindt dat nu moet worden ingezet op renovatie en het wegwerken van achterstallig onderhoud. De goede elementen uit het Gebiedsplan, zoals onderhoud van het groen en het aanpakken van slechte schoolgebouwen kunnen ook doorgaan zonder dat plan.

Meer informatie:
Tim Schipper 06-20337002